Golden Marketing Conference w Katowicach

W dniach 14-15 listopada 2018 r. przedstawiciele naszego stowarzyszenia: Sylwia Mielczarek i Kazimierz Szkudlarek  uczestniczyli w wydarzeniu pod nazwą Golden Marketing Conference zorganizowanej w Katowicach. Były to dwa dni wyjątkowych prelekcji i inspirujących sesji networkingowych.

Między innymi było o marketingu w oparciu o działania efektywnościowe on-line,  personal branding w skalowaniu biznesu, skutecznym wykorzystaniu marketingu do budowy przewagi konkurencyjnej, budowanie strategii marketingowych na podstawie danych oraz informacji dotyczących naszych klientów, skuteczna optymalizacja marketingowych działań tak, by osiągać zamierzone cele biznesowe możliwości: AI, Messengera, Facebooka, Google AdWords, Analytics i wiele innych.

Poniżej prezentujemy prelegentów i tematykę poszczególnych wykładów. Dołączamy też prezentacje, w celu zgłębienia tematu, który może zainteresuje niejednego z naszych startup_owców. Polecamy i życzymy miłej lektury.

środa, 14.11.2018 r.

10:00-11:00

VIRAL. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści

O swojej prelekcji mówi tak:  Zbyt często myślimy o treści w kategorii formatu, wyglądu czy też autora. Badania z zakresu psychologii społecznej, socjologii i psychologii emocji pokazują, że wirusowość zależy od tego, co treść „robi” z odbiorcą. Kluczem jest zrozumienie motywacji, preferencji, postaw. Omówię podstawowe rodzaje pobudzenia emocjonalnego, które towarzyszy treści, podam czynniki konieczne do wygenerowania wirusa i zachęcę do pakowania firmowych wartości, dobrych produktów i szlachetnych idei w wirusowe treści

Prezentacja

11:00-11:40

Rebranding na dobry początek

 

Jeszcze parę lat temu nieatrakcyjne logo i staromodna nazwa ograniczały rozwój salonów Agata Meble, które były negatywnie oceniane na podstawie anachronicznej identyfikacji wizualnej. Dzisiaj marka jest nie tylko po rebrandingu, ale podjęła szereg działań mających na celu budowę trwałego i wyrazistego wizerunku. Prezentacja o początku drogi, którym jest rebranding, stawianiu konsumenta w centrum uwagi i dotrzymywaniu obietnicy złożonej przez zmianę identyfikacji.

 

Od kilkunastu lat zarządza działami marketingu oraz prowadzi złożone procesy budowania marek i tworzenia wizerunku. Wraz z zespołem stworzył nową komunikację i identyfikację wizualną salonów Agata, za co został doceniony m.in. podwójną nagrodą Dyrektora Marketingu Roku. Prelegent i autor tekstów z zakresu brandingu. Wyznawca zasady „dobre rzeczy inspirują” i autor cyklu pod tym samym tytułem.

Prezentacja

11:40-12:00

Przerwa kawowa

12:00-13:00

Marka własna – marką firmy

O swojej prelekcji mówi tak:  W świecie idealnym każdy mógłby zależeć wyłącznie od siebie, pracować na własny rachunek i własne nazwisko. Jednak większość z nas wciąż zależy od zasad panujących w firmie, która go zatrudnia, zależy od zleceniodawców, ich wymogów, czasem humorów… Czy mimo to można stworzyć markę indywidualną, która z jednej strony zapewni nam niezależność, a jednocześnie da szefom przekonanie, że swoją postawą reprezentujemy ich w sposób przyzwoity i uczciwy? Tak. Da się to zrobić. Jak nie stać się niewolnikiem pracy, jaką rolę pełni w tym dywersyfikacja działalności, szacunek do otoczenia, jak tworzyć przyjazne środowisko, ile zależy od nas samych? Opowiem o własnych doświadczeniach w organizowaniu życia, w którym główną rolę pełni zdrowy balans pomiędzy pracą, domem i pasjami.

Prezentacja

13:00-13:30

Social selling - planowanie, pomiar i optymalizacja działań firmowych na LinkedIn.

O sobie i swojej działalności mówi tak:  Wierzy w moc słów i znaczenie narracji, dlatego pomaga firmowo, instytucjom i osobom lepiej się porozumiewać oraz realnie wpływać na ich otoczenie. Podczas 9 letniej przygody z social media i content marketingiem zdążył wybudować agencje Social Frame, w której portfolio znajdują się takie marki jak: Skanska, Region Małopolska, Miasto Kraków, RMF MAXXX, ZNAK, BOŚ Bank, Bytom, sieć hoteli ibis, Jest również twórcą, opiekunem merytorycznym i szkoleniowcem na dwóch unikatowych kierunkach studiów podyplomowych na AGH w Krakowie „Social Media & Content Marketing” i „Marketing miejsc i kreowanie marek lokalnych”.

Prezentacja

14:30-15:00

Jak wykorzystać Instagram do zbudowania trwałego i szczęśliwego związku z konsumentem?

O sobie i swojej działalności mówi tak:  Swoją przygodę z marketingiem zaczął 6 lat temu (jako 18 latek) i w tym czasie pracował jako digitalowy strateg m.in. w Havas Warsaw czy MullenLowe Warsaw. Współtworzył kampanie dla marek: Lotos, Ballantines, Black Red White, SEAT, Media Markt czy Nutella. Autor eksperckich artykułów publikowanych m.in. w Marketing w Praktyce, Nowy Marketing czy Media Marketing Polska oraz komentarzy dla mainstreamowych mediów takich jak TVN, TVP czy Polskiego Radia.

Zbudować trwały i dobry związek w dzisiejszych czasach nie jest łatwo… tym bardziej na linii marka-konsument! Odbiorcy w dobie “attention economy” oraz kryzysu zaufania do brandów, niechętnie wchodzą z nimi w relacje. Jak w takim razie zyskać uwagę konsumentów i zaciekawić ich tym, co masz do przekazania? Jak interesująco zaprezentować im osobowość Twojej marki i zacząć budować z nimi wartościowe relacje? Podczas mojej prezentacji pokaże Wam jak robią to najlepsi wykorzystując Instagrama – jedno z najbardziej angażujących mediów społecznościowych.

Prezentacja

15:00-15:30

Jak docierać do Klientów szybciej, lepiej i zgodnie z planem? Nowości i przydatne funkcje w reklamie Google Ads

O sobie i swojej działalności mówi tak:  Na co dzień pomaga firmom zrozumieć wpływ Google na ich biznes jako elementu holistycznej strategii obecności online. Posiada doświadczenie we współpracy z firmami z branży finansowej, usługowej, e-commerce, wśród nich: Santander Consumer Bank, Yves Rocher, Money.pl, Neonet, Grupa Goldenmark. Przez Internet sprzedawał już wszystko. Współzałożyciel agencji Orange Juice, która jest Partnerem Google Premium, utrzymującej skuteczność kampanii reklamowych w gronie najlepszych w Polsce.

Zdobytym doświadczeniem i wiedzą chętnie dzieli się na autorskich szkoleniach Google Ads & Google Analytics pokazując w praktyce najlepsze wykorzystanie narzędzi Google i ich wpływ na biznes klientów. Prelegent i trener w ramach programów Google: Internetowe Rewolucje, Programu Certyfikowanych Trenerów Google 2014-2018. Wykładowca i szkoleniowiec na Uniwersytecie Wrocławskim i Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.

Prezentacja

15:30-16:00

Wspomagane czy oszukane - o źródłach konwersji slow kilka

O sobie i swojej działalności mówi tak:  W branży żartobliwie nazywany kombajnem internetowym łączącym działania z obszaru SEM i SEO oraz analityki internetowej w celu maksymalizacji ROI swoich klientów. Trener oraz specjalista Google Ads i Google Analytics. Wykładowca na poznańskim Collegium da Vinci. Doświadczony szkoleniowiec, który w swoim portfolio ma już ponad 500 przeszkolonych firm. Prelegent na licznych konferencjach branżowych. Współpracuje z firmami z branży nieruchomości, FMCG, e-commerce oraz startupami. Współodpowiedzialny m.in. za globalny sukces Brand24.

Prezentacja

16:30-17:00

Insighty 2019 - czyli przygotuj się na trend zanim go nie dogonisz! Jak nadążyć za pokoleniem Z!?

O sobie i swojej działalności mówi tak:  Prezentacja będzie analizą najważniejszych trendów z którymi przyjdzie nam się zmierzyć w perspektywie najbliższych kilku lat. Dowiesz się m.in. jak technologia zmienia komunikację marketingową oraz jak przygotować bezpieczny plan lotu na najbliższe lata. Dowiesz się jak zmieniają się potrzeby nowych klientów z pokolenia Z oraz ich cyfrowa Customer Journey. Co to jest blockchain, ekonomia subskrypcji, post prawda, eZaufanie, voice search, Interactive Content, eSport, cyfrowe celebryctwo i inne buzzwordy, które powinieneś znać, żeby być na czasie. Przed wszystkim dowiesz się też, które trendy warto obserwować a które wystarczy przyjąć do wiadomości.

Nadsztygar marketingu. Od 2017 prowadzi górniczą agencję kreatywną WUNDERTEAM, która fedruje insighty, żeby tworzyć fest gryfne kampanie reklamowe. Firmę tworzy w oparciu o górniczy etos, bo jak twierdzi na grubie (kopalni) człowiek uczył się porządku i dokładności.

Prezentacja

17:00-17:30

Wstęp do sesji networkingowej

O sobie i swojej działalności mówi tak:  Przeprowadził ponad 1000 sesji networkingowych dla 100.000 uczestników. Od 2013 r. jest prezesem Akademia Rekomendacji Sp. z o.o.  W lutym 2006 roku założył i do grudnia 2015 był prezesem firmy BNI Polska.

Poprzednio w swojej karierze pełnił m.in. funkcje Prezesa jobpilot Polska, HR Sector Sales Manager SAP Polska, Managing Director Neumann Management Institute, Dyrektora Polskiej Międzynarodowej Szkoły Zarządzania. Certyfikowany konsultant OD (OD Institute Ohio), nauczyciel przedsiębiorczości (Babson College), oraz certyfikowany coach ICC (International Coaching Community).

W latach 2002-2014 Członek Zarządu PSZK, założyciel i Prezes Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców.

Prezentacja

17:30-21:00

Networking

 

czwartek, 15.11.2018 r.

10:00-10:30

Co i jak zrobić, żeby firma zarabiała 10 razy lepiej wykorzystując działania marketingowe, influencerów i content marketing

Prezes zarządu Whisky Media. Do niedawna szef komunikacji w LifeTube – największej jednonarodowej sieci partnerskiej YouTube w Europie. Wcześniej szef działu online National Geogra-phic, National Geographic Traveler, Focus i magazynu Coaching. Były wydawca strony głównej Gaze-ta.pl i szef serwisu Pieniądze tego portalu. Wcześniej m.in. w naTemat, TVN CNBC i Mastiff Media Pol-ska. Kierownik specjalizacji „Komunikacja multimedialna. Twórcy internetowi, social media i wideo” na wydziale dziennikarstwa Collegium Civitas. W mediach pracuje od ponad 12 lat, jego pasją są media społecznościowe, wideo i nowe media. Czas wolny? Sporty wodne, motorówki, przyjaciele. Smakosz whisky.

Prezentacja

10:30-11:00

Jak zbudować percepcję marki nie mówiąc o produkcie

Kto budzi się rano i chce złożyć aplikację o produkt bankowy? Nikt! Dlaczego? Bo produkty bankowe to zazwyczaj coś, co mieć musimy, a nie coś, czego pragniemy. Jak zatem zaistnieć w świadomości potencjalnego Klienta, który może niekoniecznie marzy o Twoim produkcie albo nie jest skłonny do zmiany? Wykorzystaj coś, co każdy z Twoich przyszłych Klientów ma zawsze przy sobie – smartfona – i spróbuj znaleźć się w jego codziennym cyfrowym ekosystemie. A kiedy zacznie mieć pozytywne skojarzenia z Twoją marką – opowiedz mu o swoim wyjątkowym produkcie. O tym jak przy wykorzystaniu nieszablonowych narzędzi marketingowych budować percepcję marki na rynku usług finansowych opowiedzą Tomasz Bąk i Joanna Grabowska z Citi Handlowy.

Prezentacja

11:00-11:30

Marta Ulman i Jakub Kwaczyński, GoldenSubmarine

  • Odpowiedzialna za strategie komunikacji 360 dla klientów GolenSubmarine, m.in. Microsoft, Tatra, Dziki Sad, Nestle, Monte, Zott, Citi Handlowy, Starbucks i wiele innych.
  • Posiada ponad 9 letnie doświadczenie w tworzeniu komunikacji dla największych polskich i międzynarodowych marek (pracowała m.in. dla Lotte Wedel, McDonald’s, Wizzair, JLR, Gatta i wielu innych).
  • Prowadzi szkolenia oraz zajęcia na Akademii Leona Kuźmińskiego z zakresu marketingu interaktywnego i social mediów. Występuje na konferencjach branżowych.
  • Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego i Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła studia podyplomowe w SGH i na Uniwersytecie SWPS. Autorka artykułów branżowych (m.in. Marketing w Praktyce, Sprawny Marketing, MMP) oraz współautorka rozdziału w książce „E-Marketing” pod. red. G.Mazurka.

  • Odpowiedzialny za strategię komunikacji klientów GoldenSubmarine w Internecie, m.in. NIVEA Polska, Zott, ING, Nesperta, Żywiec, czy Nestle.
  • Prowadzący warsztaty strategiczne dot. kluczowych projektów klientów (np. Podwórka NIVEA, NIVEA Baby)
  • Prelegent na konferencjach marketingowych, m.in. Forum IAB 2017 i 2018 (Wysoka oceny: 4,42, 4,75) Forum Marketingu Zintegrowanego (jedno z 3 najlepszych wystąpień z kilkunastu), MIXX Conference 2016 i inne.
  • Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego i WSB w Poznaniu. Autor artykułów branżowych (m.in. HBR, MMP, Online Marketing Polska, Marketing w Praktyce, Press).
  • Posiadacz certyfikatu DIMAQ Professional, potwierdzający komptetencje w digital marketingu
  • Współtworzy specjalność Marketing Online na UAM w Poznaniu. Z marketingiem związany od 7 lat.

Powrót do przeszłości – produkt czyli dlaczego w dobie nowych technologii oraz nowego konsumenta produkt przeżywa swój renesans

Prezentacja

12:00-13.00

Anna Urbańska, 3 Kolory Mózgu

Jak kupuje mózg Twojego Klienta?

Jak wykorzystać najnowsze badania nad mózgiem w biznesie?
Co powoduje, że od niektórych osób kupujemy, a inni nie są w stanie nas przekonać?
Dlaczego czasem nasze decyzje zakupowe są spontaniczne a inni potrzebują na ich podjęcie więcej czasu?

Na te wiele podobnych pytań istnieją jasne i proste odpowiedzi.

Miejscem, w którym spotyka się oferta z popytem jest mózg.
Głowa klienta. Tam w „trójdzielnym” mózgu przyjmowana i oceniana jest oferta. Tam spotyka się popyt, motywy kupna i potrzeby klienta.
Tam powstaje pragnienie, opór, decyzja lub odrzucenie zakupu. Ludzki mózg jest centrum sterowania dla zachowania na rynku.
On jest miejscem akcji rynkowej. Im bardziej zrozumie się funkcjonowanie mózgu, tym lepiej rozumie się klientów w ich pozytywnych i negatywnych decyzjach zakupu.

Co więcej odpowiadając sobie na pytanie: co jest tajemnicą sukcesu sprzedawcy, możemy dziś znaleźć wiele recept i przepisów. Większość z nich mówi o prawidłowych technikach sprzedaży bądź o idealnym sprzedawcy.
Jednak w większości owych przepisów klient pozostaje schematem, obrazem statystycznego tłumu klientów.
Gdy zdobędzie się na indywidualność, wówczas staje się „trudnym klientem” i szuka się na niego skutecznych „technik”.
Kiedy znasz mózg swojego klienta, przestaje on być nieznaną istotą, lecz kimś z kim jesteśmy w stanie nawiązać relację.
Również każdy klient ma swój własny świat pozytywnych i negatywnych nastawień, nie tylko względem innych osób, ale również względem ofert produktów oraz usług.
To właśnie świadomość tego nastawienia, która motywuje klienta i zachęca do kupna albo demotywuje i powstrzymuje przed zakupem, rozszyfrowuje GO i umożliwia indywidualne podejście.

Zatem, każdy klient ma swoją własną i unikatowa biostrukturę mózgu. Skuteczny handlowiec uwzględnia ją w procesie sprzedaży, wychodząc klientowi naprzeciw i poprzez argumenty, które otrzymuje, podejmuje decyzję.

I jeszcze jedna kwestia, o której nie wie większość osób zajmujących się sprzedażą. Produkt i usługa mają również swoją własną BIOSTRUKTURĘ.
Co oznacza, że nie każdy klient kupi to, co nas w danym produkcie „kręci”. Kolorystyka opakowania, jego kształt, nazwa i ogólny wygląd mogą być kluczowymi elementami, od których zależy decyzja zakupowa.
Produkty czy usługi cieszące się powodzeniem na rynku mają różne, ale zawsze specyficzne struktury, które jasno definiują go i wyróżniają z tłumu tysięcy podobnych.
Warto mieć ich świadomość!

Opierając się więc na różnorakich motywach zakupu i potrzebach klienta możliwe jest zindywidualizowanie doradztwa sprzedaży, co skutkować będzie powstaniem długofalowego i cieszącego się sukcesem związku z klientem.

Zatem, aby na dzisiejszym rynku skutecznie sprzedawać warto mieć choć elementarną wiedzę na temat ludzkiego mózgu, którą zdobędziesz podczas najbliższej edycji GMC, na którą Cię zapraszam.

13:00-13:30

Head of influencer marketing w WhitePress. Koordynowała kampanie dla takich marek jak Allegro, Purina, BP czy Netto. Rozwija projekt edukacyjny Akademia WhitePress i prowadzi autorskie szkolenia z influencer marketingu. Po godzinach prelegent i uczestnik konferencji marketingowych, a także blogerskich, na których edukuje twórców z dobrych praktyk współpracy.

Raporty z niektórych kampanii pokazują, że współpraca z influencerami może zaowocować nawet 700% ROI. Niestety sporo marketerów nadal zapomina o podstawowych zasadach i dobrych praktykach działań z internetowymi twórcami. Jakie to błędy i jak ich uniknąć? Przedstawimy temat z perspektywy marketera, agencji i influencera.

Współtwórca jednego z najpopularniejszych profili lolcontentowych na Facebooku (Suchar Codzienny), który zgromadził prawie pół miliona obserwujących na tym portalu, a także ponad milion followersów na Instagramie. Specjalista i praktyk social mediów.

10 największych błędów popełnianych w kampaniach influencer marketingowych.

Prezentacja

14:30-15:00

Messenger Lead Generation: jak działa AI w systemie reklamowym FB?

Współtwórca Bot Like You. Firma ma na koncie ponad 50 botów, m.in. dla marek takich jak: Facebook, Coca-Cola, Samsung, McDonald czy VISA.

Jest współtwórcą największej w Polsce społeczności, zrzeszającej osoby zainteresowane botami. Doświadczenie w roli prelegenta zdobywał już Golden Marketing Conference, Meet Magento Poland oraz Kongres For Social Media.

Oficjalny polski partner platformy Chatfuel, która przyznała mu tytuł jednego z najbardziej wartościowych twórców botów.

Prezentacja

15:00-15:30

Make Employer Branding Great Again. Jak wykorzystać działania pracodawcy w mediach społecznościowych do sprzedaży usług B2B

Podczas swojej prelekcji przedstawię, jak zaplanować strategię obecności w mediach społecznościowych, która w skuteczny sposób łączy organiczne działania przedsiębiorstwa i jego pracowników, z działaniami płatnymi na Facebooku i instagramie. Na prawdziwym przykładzie i efektach powiem o tym jak wykorzystać najnowsze możliwości i formaty postów na Facebooku i Instagramie łącząc je efektywnie z komunikacją na LinkedIn. Dodatkowo pokażę, jak połączyć te działania i zapewnić im wsparcie reklamowe w formie kampanii na Facebooku i Instagramie. To wszystko oczywiście po to aby skutecznie prowadzić sprzedaż usług do klientów B2B.

Prezentacja

15:30-16:00

Mariusz Pujszo

Luksusowa marka roku

Czy Optymizm pomaga w biznesie. Jak wykorzystać swoja osobowość do poszerzania swoich kontaktów biznesowych. Jak  wykorzystać potencjał wydarzeń biznesowo-towarzyskich do rozwijania relacji i budowania swojej marki. Czy warto się chwalić  swoim sukcesem?

Prezentacja